Thursday, October 3, 2013

RENCANA TERBAIK BUAT MENGENAL THE REAL MAHATHIR






Jangan tak tahu, negara ini Dr Mahathir yang punya

Semalam saya menyebut perbezaan diantara pemimpin pelapis dan pelapik. Mungkin ramai yang masih belum tahu apa dia pelapis dan apa pula maknanya pelapik. Malahan ramai yang meminta saya mendefinasikan pelapis dan pelapik itu. Mahathir seperti memakai kasut besar, maka untuk membuat beliau selesa memakai kasut itu beliau menggunakan pelapik untuk menyesuaikan kasut besar itu dengan kakinya.

Saya telah sebut dengan jelas yang pemimpin-pemimpin UMNO yang lain itu hanyalah diperlakukan sebagai pelapik kepada kasut yang longgar yang di pakai oleh Mahathir itu. Justru semua pemimpin-pemimpin UMNO selama initermasuk Musa, Ghaffar, Anwar, Abdullah Badawi dan sekarang Najib, semua mereka ini diperlakukan sebagai pelapik kasut sahaja oleh Dr Mahathir selama ini. Bolehlah saya tulis sedikit tentang ini sekali lagi, tetapi tidak perlu panjang kerana ia amat mudah difahami.

Dr Mahathir tidak pernah membina pemimpin pelapis dan itulah sebabnya selepas beliau bersara, negara diambil alih oleh pemimpin yang tidak kena pada tempatnya.  Beliau hanya membina pemimpin pelapik untuk melapik kedudukan beliau supaya tidak terjejas buat selamanya.Beliau sendiri pernah menganggap yang pimpinan dalam UMNO dan ahlinya sekali sebagai Red Indian sahaja. Beliau tidak peduli apa yang akan terjadi kepada parti beliau. Bagi beliau semua orang UMNO mesti bersedia untuk menjadi pelapik untuk kepentingan beliau semata-mata.

Sebelum beliau menaiki hireaki parti yang tertinggi, beliau tidak mahu melihat Tengku Razaleigh berada di samping beliau kerana rasa takut dan gerun akan menjejaskan kedudukan beliau. Maka beliau mengambil Musa sebagai pemimpin pelapiknya. Beliau tidak pun berniat untuk menaikkan Musa selepas beliau kerana beliau hendak berkuasa lama. Musa hanya di gunakan olehnya untuk menjadi pemimpin pelapik bagi mengelak dari ancaman bayangan Tengku Razaleigh semasa itu. Maka berlagalah Musa dan TR dan Mahathir berasa gembira kerana musuh hakikinya telah bergaduh dan bertelagah.

Semasa menjadi Timbalannya Musa pula dirasakan menjadi ancaman kepada beliau, maka segala perkara yang boleh menjadikan Musa merasa terhina dilakukan oleh Mahathir. Musa pun berhenti dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan pemimpin yang menjadi pelapiknya ialah Ghaffar Baba. Semasa Ghaffar jadi Timbalan beliau, Mahathir merasa senang hati sedikit kerana Ghaffar bukanlah orang yang dianggap begitu cerdik dan perasaan gundah gulana beliau berkurangan.  Mahathir menukar timbalannya seperti orang menukar seluar dalam sahaja.

Ghaffar pula akhirnya di ganti dengan pelapik yang baru kerana dalam beliau menukar dan mengganti Timbalannya ada seorang yang baru menyertai UMNO begitu pantas menaikkan dirinya untuk naik tunggak kekuasaan, ia itu Anwar Ibrahim. Ghaffar terpaksa berhenti kerana pengaruh dan permainan Anwar menyebabkan beliau terpaksa berundur dan di waktu yang sama beliau (Anwar) pula diperguna untuk menjadi pelapik beliau yang baru.

Dalam pada itu dibawah-bawah di dalam UMNO sudah mula merasakan kebosanan terhadap Dr Mahathir dan perkabaran telah sampai ke Mahathir yang pelapiknya kali ini akan menentang beliau untuk menggantikan kepimpinan negara. Mahathir bertindak dengan ganas terhadap Anwar dengan menggunakan isu sodomi dan berbagai-bagai salah laku pemimpin pelapiknya ini.

Akhirnya pemimpin pelapiknya ini dipecat kerana isu-isu nakal ini dan menggantikan pelapik baru bernama Abdullah Badawi. Benar atau tidak isu-isu terhadap pemimpin pelapiknya ini Tuhan sahaja yang tahu kerana saya tidak pernah melihat perkara itu dilakukan dihadapan mata saya.

Pelapiknya yang bernama Abdullah ini juga tidak mahu mendengar nasihat dan arahan beliau (Mahathir) dari luar maka berbagai-bagai isu dipalitkan terhadap Abdullah dan Mahathir menggunakan bakal pelapiknya, Muhyiddin untuk meletakkan Najib sebagai PM. Akhirnya telah jelas yang Mahathir kali ini mahukan pelapik yang terakhir iaitu Muhyiddin Yassin untuk menjadi pelapik sementara menunggu Mukhriz, orang muda yang sebenar-benarnya calon pimpinan pelapis bagi negara..

Sekarang pemimpin pelapis itu sedang berikhtiar untuk memenangi jawatan Naib Presiden, satu jawatan yang sangat penting dalam UMNO. Jika pemimpin pelapis ini berjaya maka dua orang yang lain itu merupakan pelapik kepada Mukhriz sahaja.

Selepas ini berlaku, Dr Mahathir tidak akan lagi mencari pelapik lagi kerana anaknya sudah akan menjadi pelapis kepada kepimpinan negara. Kali ini adalah pusingan terakhir bagi Mahathir bermain politik kerana selepas Mukhriz mendapat apa yang di kehendakinya maka barulah Mahathir berhenti bercakap hal politik negara dan semasa ini lah beliau mungkin menumpukan masanya bercuti dan hidup dalam persaraan.

Cita-cita beliau untuk mencari pemimpin yang cerdik untuk menggantikan pemimpin-pemimpin yang beliau anggap bodoh sekarang ini, akan tercapai apabila Mukhriz mendapat tempat di tahap Naib Presiden.Rupa-rupanya pemimpin yang beliau maksudkan sebagai pemimpin cerdik dan pandai itu adalah anaknya sendiri.

Barulah kami semuanya tahu. Kita pun tidak tahu setara mana cerdiknya Mukhriz ini, tetapi oleh kerana Mahathir maksudkan Mukhriz lah yang cerdik itu maka kita terimalah.  Kalau kita tidak terima nanti Mahathir akan kata kita bodoh lagi. Untuk mengelak kita dari dikatakan bodoh marilah kita semua bersetuju bahawa Mukhriz itu seorang pemimpin cerdik.

Apabila Mukhriz menjadi pemimpin utama negara nanti nescaya kita tidak akan mendengar lagi Mahatahir memanggil dan menganggap pemimpin UMNO itu bodoh-bodoh lagi. Pendeknya kita akhirnya mesti mengakui yang negara ini adalah kepunyaan Mahathir. Beliau boleh mendapat apa yang beliau mahukan.

Hanya orang Melayu khususnya orang UMNO yang perasan negara ini kita semua yang punya -  DIPETIK DARIPADA BLOG ASPAN ALIAS

No comments:

Post a Comment